אימון להעצמה ולחיזוק הביטחון העצמי

"יש את הרגע הזה, שמתחשק לי להגיד בדיוק את מה שאני חושב. את מה שאני מרגיש. להשמיע את דעתי לעולם. ואיכשהו, אני מוצא את עצמי שוב ושוב שותק, ממלא את עצמי בתירוצים לְלָמָה עדיף לי לשתוק.

כי אולי כבר לא כל כך יאהבו אותי אם אגיד את מה שיש לי לומר? אולי יחשבו שאני טיפש? אולי אפגע בצד השני אם אגיד את מה שאני מרגיש? ומי רוצה להיגרר עכשיו לעימותים? אז עדיף כבר שאשתוק וזהו."

משהו מהמשפטים האלה מרגיש מוּכּר? מזדהים עם התחושה?

עכשיו, תארו לכם עולם כזה, שבו אנחנו לא עסוקים כל הזמן במחשבות על מה שאחרים יחשבו עלינו, על מה יגידו, עולם שאנו פועלים בהתאם למה שאנחנו רוצים וצריכים, ללא ריצוי, ללא תחושת אשמה כל הזמן, בלי ביקורת עצמית בלתי נגמרת ותסכולים שלא הייתי באמת אני.

האם באמת נרצה לתת את ההגה והאחריות על הביטחון שלנו לכל אחד שעומד מולנו? האם הם יודעים מה טוב עבורנו? ומי בכלל מחליט עלינו? רק בגלל שלאחד יש המון תעודות על הקיר ולשני יש קול רם ובטוח, זה בהכרח אומר שאנחנו פחות טובים? פחות יכולים? שהדרך שלנו פחות מוצלחת/ נכונה/ ראויה?

זה לא חייב להיות המצב, אפשר אחרת. אפשר להיות אסרטיביים, יציבים, בטוחים, לעמוד על שלנו ואפילו לבטא את מה שאנחנו באמת חושבים ומרגישים, בלי להיות מונעים מהאופן שבו הדברים יתפסו אצל אחרים. זה לא חייב להיות באגרסיביות, אלא בדרכי נועם, ברוגע, בדרך הייחודית שלנו.

תארו לעצמכם את תחושת ההקלה, כשנקשיב לעצמנו ונעשה בדיוק את מה שאנחנו אוהבים, חושבים ומאמינים, מבלי לתרץ ומבלי להתנצל על כך.

בתהליך אימון קצר וממוקד אפשר לשנות את המצב. זה לגמרי אפשרי. רבים כבר הצליחו לעשות זאת, וגם לכם יש הזדמנות עכשיו.

ברגע שאסמוך על עצמי, כשאבטח בעצמי, ואבין שמה שלא יהיה – אני אסתדר, אז אדע וארגיש שיש לי ביטחון בעצמי.

ביטחון עצמי מורכב משתי מילים – "ביטחון" ו"עצמי". אנחנו חשים ביטחון עצמי כשאנו בוטחים בעצמנו, כשאנו סומכים על ההחלטות שלנו, כשאנו מבינים שגם אם נפשל, אנחנו עדיין בסדר. לעומת זאת, כשאין לנו ביטחון בעצמנו, אנו למעשה מעניקים לאחרים את השליטה בביטחון שלנו, אנחנו הופכים להיות כמו גבעולים חלשים המתנועעים בהתאם לכל גחמה ורוח שמגיעה אלינו.

למה בעצם שניתן לאחרים להשפיע עלינו כך? למה אנו מרגישים כל כך קטנים כשמישהו מבטל את דברינו, או לחילופין מרגישים חזקים רק כשמישהו באמת רואה אותנו?

איך בפועל זה עובד בתהליך האימון?

נשמע מתאים? בואו נדבר 

כיתבו לי

Call Now Button